Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.06.2013 23:11 - МЕЖДА
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 16999 Коментари: 12 Гласове:
41

Последна промяна: 16.06.2013 10:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

МЕЖДА

   Вървим. И мисля аз, и мислиш ти,
И всеки в радост някъде лети,
Опиянен от лятното поле,
Отпуснат тъй на своите криле.

   Вървим. Туку задрямали нивя
Внезапен вихър в зноя разлюля,
И съснаха зазрели класове.
И шепнат милиони гласове…

   Ела, ела ти по-близо до мен!
Аз виждам, виждам - веч духа смутен…
Веднага нека блясне твоя сръп,
Да покоси и да премахне тая скръб.

   Но знам ли? Що се спря на таз межда?
Дали от радост? Или от беда?
Мечта ли да остане тоз живот?
Мечтите вечен ли са наш кивот?

   И пак вървим. Тъй. В мисли. Аз и ти.
Пак всеки сам се мъчи да лети.
В безкрая на досадното поле
Едва ни носят капнали криле.

Александър Балабанов


http://literaturensviat.com/?p=67054

image

image

image

За проф. Балабанов

И мраз, и жар; и роб, и цар; и гроб, и ден; зелен и стар; и лъв и мек. Такъв човек съм аз.”

http://tota.blog.bg/lichni-dnevnici/2008/04/22/i-mraz-i-jar-i-rob-i-car-i-grob-i-den-zelen-i-star-i-lyv-i-m.185848

Тук Калина Колева krysy е посветила постинг  на Хенрик Ибсен и Едвард Григ. Драматург и композитор, чието  творческо сътрудничество  довело до създаването на сюитата „Пер Гинт“. http://krysy.blog.bg/hobi/2013/06/15/pesenta-na-solveig.1120572   Песента на Солвейг  















Гласувай:
41



1. kasnaprolet9999 - Хубав въпрос-
15.06.2013 23:37
"Мечта ли да остане тоз живот?
Мечтите вечен ли са наш кивот?"

Сърпове много са играли, но болката е останала, явно изхода е друг. Поздрави!!
цитирай
2. mt46 - Поздрав за постинга!
16.06.2013 00:50
Ал. Балабанов беше видна личност в литературно-критическата област...
цитирай
3. ivoki - Ех този любим Григ. . . . . . . Трябва да ...
16.06.2013 02:52
Ех този любим Григ....... Трябва да е от славянски произход......
цитирай
4. ivoki - Поклон за постинга !
16.06.2013 02:53
Поклон за постинга !
цитирай
5. megg - " Но знам ли? Що се спря на таз межда?"
16.06.2013 09:59
Може би духът на човека винаги е в едно гранично състояние; устремен, понякога - през съмнения ... но със спасителните мечти, устремен дори когато крилете са "капнали"...
Благодаря за споделеното стихотворение на Александър Балабанов - вечно търсещ, винаги устремен, свободен дух ...
Поздравления за докосващия постинг, мила Ати!

цитирай
6. tota - 1. kasnaprolet9999, 2. mt46, 3. ivoki, 5. megg -
16.06.2013 10:16
Благодаря Ви, че надникнахте!

- Невена, размисли пробуждат стиховете на проф. Балабанов."Мечта ли да остане тоз живот? Мечтите вечен ли са наш кивот?"
Като се обърнеш назад - какво виждаш само мечти и блян...Ех, този живот - само миг?

- Марине, интересно е виждането на Симеон Радев за научната му дейност. „ Балабанов е поет в науката. Поет в науката – ето две думи, които у нас не сме навикнали да виждаме наедно. Има такива, които предполагат даже, че те се изключват взаимно и че въобще е противно на разума да се говори за поети в науката. Науката? Коя наука? Няма съмнение, че ако някой иска да пише съчинение на някоя от тия теми ...той очевидно има нужда от поет. ."

- Ивоки - стихове и музика ...музиката допълва внушенията на Александър Балабанов. Ето още нещо за теб -
7http://www.youtube.com/watch?v=Us8sy0_5NtI
Песня Сольвейг (Э.Григ - "Пер Гюнт"- E.Grieg- Peer Gynt) Мисълта за песента на Солвейг принадлежи на композитора.
А ето и самата песен:
"Зимата мина и пролетта ще премине, и пролетта ще премине.
Цветята ще изсъхнат, снегът ще ги затрупа, снегът ще ги затрупа.
И ти ще се върнеш при мен, сърцето ми говори, сърцето ми говори.
Вярна ще ти остана, само за теб ще живея, само за теб ще живея.
Ще се върнеш при мен и ще ме обикнеш, и ще ме обикнеш.
От беди и нещастия ще те укрия, ще те укрия.
Ако никога не се срещнем отново, не се срещнем отново,
въпреки всичко, аз ще те обичам о моли мой, о мили мой."
Калина е публикувала прекрасен постинг посветен на Григ и Ибсен.
http://krysy.blog.bg/hobi/2013/06/15/pesenta-na-solveig.1120572

- Мила, Мег, приятно съм изненадана и аз от неговото стихотворение. Александър Балабанов - вечно търсещ, винаги устремен, свободен дух ... Такъв е бил.

Хубав ден !!!

цитирай
7. stela50 - Много силно, вълнуващо стихотворение ...
16.06.2013 16:09
Не съм го чела... невероятно въздействащо,
чисто, образно ... обич, тъга, красота ...
Картините и музиката допълват силата на чувствата...
Моите аплодисменти за този постинг, Ати !
цитирай
8. tota - Не съм го чела. . . невероятно въз...
17.06.2013 10:12
stela50 написа:
Не съм го чела... невероятно въздействащо,
чисто, образно ... обич, тъга, красота ...
Картините и музиката допълват силата на чувствата...
Моите аплодисменти за този постинг, Ати !


Мила Танечка, случайно попаднах на неговото стихотворение. Силно впечатление ми направиха чувствата, владели проф. Александър Балабанов, които е отразил.
Виждаме го в друга светлина - чисто човешката. Ето още нещо от него.

МОЕТО СЪРДЦЕ

Сърдцето ми е тънък нежен лист,
Най-леки лъх веднага то разбира:
Съгледа облака на свода чист -
Преди да гръмне бурята замира…

Хубав ден!
цитирай
9. sande - Да не забравяме великите си българи във време, в което героите са ...
17.06.2013 10:24
" Но знам ли? Що се спря на таз межда?
Дали от радост? Или от беда?
Мечта ли да остане тоз живот?
Мечтите вечен ли са наш кивот?"

***
... във време , в което героите са бездуховни хора, без морал, без съвест и срам.
цитирай
10. tota - " Но знам ли? Що се спря на таз ...
17.06.2013 10:58
sande написа:
" Но знам ли? Що се спря на таз межда?
Дали от радост? Или от беда?
Мечта ли да остане тоз живот?
Мечтите вечен ли са наш кивот?"

***
... във време , в което героите са бездуховни хора, без морал, без съвест и срам.


Санде, за него Толстой е казал: " за да живееш честно, трябва да гориш, да се луташ, да се сражаваш, да грешиш, да започваш и да захвърляш започнатото, и пак да започваш, и пак за захвърляш, и вечно да се бориш...А спокойствието е – душевна подлост”
„Честита България, че има такъв способен мъж!”

Дано времето да роди способни българи, като него. И още обичащи България и нейното най - голямо богатство - хората!!
цитирай
11. sekirata - Поздрав!
18.06.2013 22:27
Вървим и аз и ти, но птицата лети!
Вървим по пътя кален, прашен,
българино, уморен, изплашен!
цитирай
12. tota - Вървим и аз и ти, но птицата лети!...
19.06.2013 16:02
sekirata написа:
Вървим и аз и ти, но птицата лети!
Вървим по пътя кален, прашен,
българино, уморен, изплашен!


Професорът го е казал:
"И пак вървим. Тъй. В мисли. Аз и ти.
Пак всеки сам се мъчи да лети.
В безкрая на досадното поле
Едва ни носят капнали криле."

Въпреки умората и всичко друго ще продължим да вървим, за да ни има!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12146986
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70664
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031