Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.09.2012 20:42 - Розова орхидея сред отломките на мократа ми душа...
Автор: brym4ence87 Категория: Забавление   
Прочетен: 11219 Коментари: 32 Гласове:
31


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Небето е разперило сиво пончо, мрачно, навъсено, чувам шум от преминаващи коли по улицата. Вали. Есенно. Подпрян на левия лакът, екранът на вярното ми лаптопче е единственото ярко петно в стаята. Завесите са почти плътно спуснати, стаята е сумрачна, изпълнена с усещане за ненавременно подранила вечер.

С дясната ръка се разхождам целенасочено по клавиатурата, която познавам толкова добре, че и на тъмно мога да се справя с писането. Познавам клавишите като тъмните бенки по тялото на любима жена, с която сме били заедно дълго-дълго, дори не помним първата среща. Хубаво ни е заедно, слети в едно. От другата страна на леглото си ти, завита с меко одеалце в обичания от теб син цвят.

Свита, дишаш равномерно, заспала с книгата до себе си. Не смея да я дръпна или да се размърдам, за да не те разбудя. Хубаво ми  да те гледам как спиш до мен, още по-хубаво като се разбуждаш!

Следобед през септември, мързеливо настроение, подсилвано от дъжда, който периодично  започва и спира. През леко отворения прозорец влита лек хлад, като душата на отдавна изтлял човек, която се връща отново и отново на определено място, отказвайки да приеме фактите, че вече не съществува физически.

Изпитвам желание да се гушна до теб под  завивката, която обгръща затоплилото се в съня ти тяло.  Опитвам се да свия като топче в шепата си - намачкан от копирна машина лист - непотребен безкрайно,  това свое дръзко копнение. Не бих искал да прекъсна грубо съня ти.

Обичам дъждовни и мрачни следобеди, леко студенички към непривикналите с промяната ни тела. Това спокойствие, липсата на динамика и стрес, напрежение, натрупани през седмицата ми се отразява добре. Малко дзен-островче сред хаоса на ежедневието.

Връщам се в годините на детството ми, прекарани в старата къща във Велико Търново, когато все още живеехме заедно – със сестра ми се затваряхме в нашата стая, играехме игри, четяхме, баща ми спеше на дивана пред телевизора в хола, заспал по средата на някой екшън по кабеларката, а цялата къща ухаеше на ванилия, канела и още нещо – майка ми се вихреше в кухнята, тананикайки тихичко любима песен, потропвайки с тави и капака на фурната на печката. Така минаваха неделните следобеди тогава. С или без дъжд. Game over! Access denied.

Дъждът има свойството да предизвиква спомени, но и да ги отмива. Еманация на демонично-божествена намеса, изтъкани от противоречия,  небесните сълзи дават начало, но могат да причинят и злокобен край, могат да са  нежни, галещи, но и  причиняващи горест и болка.

Дъжд, който се усилва.  Тихият ромон на дъжда се пресича от гръмотевичен звук. Неочаквано. После има и още. Съвсем сериозна заявка – минава средата на септември и есента се настанява окончателно сред  плача на отиващото си лято, понесло скитническата си душа...

Леко размърдване зад мен ме връща в отлитащия неделен следобед. Допир на мека момичешка длан по врата ми, придърпване към нея, извъртам се и малко преди да се намърдам до затопленото й под одеалцето тяло, забелязвам лукавата искрица в погледа й...

***

Розова орхидея сред отломките на мократа ми  от дъжда душа...

 image

 
                             image

Седя до прозореца, потънал в мълчание. Падат листата, после цъфтят цветята. Сезоните се сменят. Какво повече бих могъл да искам от живота?

(преводът от английски език е мой).

(Silently sitting by the window.  Leaves fall and flowers bloom.  The seasons come and go.  Could there be a better life?)

                        image

 

И едно за ценители:

 

Do not pursue the past.
Do not lose yourself in the future.
The past no longer is.
The future has not yet come.
Looking deeply at life as it is.
In the very here and now, the practitioner dwells in stability and freedom.
We must be diligent today.
To wait until tomorrow is too late.
Death comes unexpectedly.
How can we bargain with it?
The sage calls a person who knows how to dwell in mindfulness night and day,
"one who knows the better way to live alone."
Bhaddekaratta Sutta





Гласувай:
31



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Хубаво есе!...
16.09.2012 21:40
Лесно ти е на тебе... Вие, младите, се раждате с лаптоп в ръце... :)
На мене ми е още трудно с някои комп-опции...
Поздрави, Бръм! :)
цитирай
2. injir - Всички искат от живота щастие. А то е ...
16.09.2012 21:42
Всички искат от живота щастие. А то е при теб.:)
цитирай
3. elizabethany - Харесва ми, Стани ;)
16.09.2012 21:49
Пак си го написал затрогващо ;)
цитирай
4. анонимен - Дъждът има свойството да предизвиква спомени, но и да ги отмива.
16.09.2012 22:15
Дъждът и началото на есента - много хубаво написано, лека тъга и хепи енд ;) Поздрави, Стан!
цитирай
5. ishchel - Много изразително
17.09.2012 00:53
photo /орхидеsта/, поздравления!
И есето - как да го определя, като зоспивам.... Просто ми достави удоволствие прочита:)
цитирай
6. sparotok - !
17.09.2012 01:34
На този стил на писане и Хемингуей може да завиди...
Добре ти е подействало морето:)
цитирай
7. анонимен - Пич, много талант имаш!
17.09.2012 01:41
Пиши, много кефиш да те чета! :)
цитирай
8. furiika - :)))
17.09.2012 08:40
2. injir - Всички искат от живота щастие. А то е ...
16.09 21:42
Всички искат от живота щастие. А то е при теб.:)

бих добавила - и В теб:)))
Поздравления!
цитирай
9. jabalka - Привет Бръм!
17.09.2012 10:21
Много ми хареса това, което си направил тук!
Завладява и умилява- в същност дъжд, неделен следобед, обич под завивката, душа на обичащ човек!
Честит празник и най - добри пожелания!
цитирай
10. kolevdobri - Толкова много приказки...
17.09.2012 10:41
За "предебане" и "следебане"...
цитирай
11. brym4ence87 - Благодаря, Марине ;-)
17.09.2012 11:50
mt46 написа:
Лесно ти е на тебе... Вие, младите, се раждате с лаптоп в ръце... :)
На мене ми е още трудно с някои комп-опции...
Поздрави, Бръм! :)


Аз моят съм си го купил, сам ;-) Не е трудно - питаш, пробваш, после става ;-) Поздрави!
цитирай
12. brym4ence87 - Не, не искам щастие ;-)
17.09.2012 11:52
injir написа:
Всички искат от живота щастие. А то е при теб.:)


Щастието е възможно само със страдание... Поздрави ;-)
цитирай
13. brym4ence87 - Благодаря, Иве ;-)
17.09.2012 11:53
elizabethany написа:
Пак си го написал затрогващо ;)


Много си милинка ;-)
цитирай
14. brym4ence87 - Тъга, спомени, време, което е отлетяло...
17.09.2012 11:54
gogi6666 написа:
Дъждът и началото на есента - много хубаво написано, лека тъга и хепи енд ;) Поздрави, Стан!


Благодаря, Майсторе! Успешна седмица ти желая ;-)
цитирай
15. brym4ence87 - Благодаря ;-)
17.09.2012 11:55
ishchel написа:
photo /орхидеsта/, поздравления!
И есето - как да го определя, като зоспивам.... Просто ми достави удоволствие прочита:)


Успешна седмица от мен ;-)
цитирай
16. brym4ence87 - Морето, макар и за кратко - да ;-)
17.09.2012 11:58
sparotok написа:
На този стил на писане и Хемингуей може да завиди...
Добре ти е подействало морето:)


Другото е твърде силно. Много харесвам Хемингуей - И изгрява слънце. Благодаря ;-)) Успешна и творческа седмица! ;-)
цитирай
17. brym4ence87 - Благодаря, Фурийке ;-)
17.09.2012 12:00
furiika написа:
2. injir - Всички искат от живота щастие. А то е ...
16.09 21:42
Всички искат от живота щастие. А то е при теб.:)

бих добавила - и В теб:)))
Поздравления!


Щастието е твърде крехко и нетрайно ;-) Успешна и весела седмица от мен! ;-))
цитирай
18. brym4ence87 - Благодаря, слънчева Ябълчице ;-)
17.09.2012 12:02
jabalka написа:
Много ми хареса това, което си направил тук!
Завладява и умилява- в същност дъжд, неделен следобед, обич под завивката, душа на обичащ човек!
Честит празник и най - добри пожелания!


Толкова си мила всеки път, пълна с позитивност и добронамереност! Поздрави и от мен ;-))
цитирай
19. brym4ence87 - Не бих го назовал така -
17.09.2012 12:04
kolevdobri написа:
За "предебане" и "следебане"...


въпрос на гледна точка, отношение и още няколко неща. Мерси, че сподели твоята представа за света ;-)
цитирай
20. brym4ence87 - Благодаря ;-)
17.09.2012 12:24
анонимен написа:
Пиши, много кефиш да те чета! :)


Пиша си, но пускам по малко тук ;-)
цитирай
21. анонимен - Yana@ -Защо не издадеш книга?
17.09.2012 13:34
Добре разказваш ;0)
цитирай
22. henzelski - Не си голям талант, Стан,
17.09.2012 13:38
защото си много голям! :-)

И понеже съм от ценителите, ще те помоля да преведеш това, което преводачът на Гугъл не успя!
цитирай
23. mariniki - много красиво и лирично...
17.09.2012 13:45
развълнуваха ме мислите ти в този дъждовен следобед...
близки и сродни бяха и моите мисли в дъжда...
почувствах се сякаш в свои води..
топъл поздрав за теб...
цитирай
24. brym4ence87 - ;-))))
17.09.2012 15:26
анонимен написа:
Добре разказваш ;0)


Нямам спонсор ;-)) Не това е най-важното обаче ;-)
цитирай
25. brym4ence87 - Благодаря за хубавия коментар, Краси ;-)
17.09.2012 15:28
henzelski написа:
защото си много голям! :-)

И понеже съм от ценителите, ще те помоля да преведеш това, което преводачът на Гугъл не успя!


Ще го пусна по-късно, че сега ме сбръчкват от бачкане ;-))
цитирай
26. brym4ence87 - Благодаря, Маги ;-)
17.09.2012 15:29
mariniki написа:
развълнуваха ме мислите ти в този дъждовен следобед...
близки и сродни бяха и моите мисли в дъжда...
почувствах се сякаш в свои води..
топъл поздрав за теб...


Поздрави сърдечни и за теб ;-)))
цитирай
27. tutankhamon661 - brym4ence87
18.09.2012 11:20

Отличен постинг!

цитирай
28. gosho568 - Перфектно е написано!
18.09.2012 17:36
Поздрави!
цитирай
29. brym4ence87 - Благодаря;-)
18.09.2012 23:10
tutankhamon661 написа:

Отличен постинг!



Лека вечер ;-))
цитирай
30. brym4ence87 - Благодаря;-)
18.09.2012 23:11
gosho568 написа:
Поздрави!


Спокойна вечер от мен ;-))
цитирай
31. tili - Тук и сега:)
27.09.2012 20:46
"The past no longer is.
The future has not yet come."
цитирай
32. анонимен - someone
02.10.2012 03:13
До сега ти четох блога. Направо място не мога да си намеря. Все едно чета моята голяма любов. Това не е истина. Името му също бе Даниел. Толкова плаках, човече. Моя Дани си отиде нелепо, малко след като ми предложи брак, докато ловяхме риба и бяхме мокри, след мой опит да си дохвана рибата с ръце. Смях, вода, предложение......живота си дойде на мястото. После рак, болници, нама Дани, няма мен. Та не исках да те натъжавам, но сяка чета него. Да си много, много обичан от твоята мила Дани. То си личи колко сеобичате. Много щастие от сърце ви желая. Защо го написах сега това..не знам...ей така.......сетих се.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: brym4ence87
Категория: Забавление
Прочетен: 1163007
Постинги: 121
Коментари: 2210
Гласове: 42322
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930